A fogyasztók 44 százaléka a tisztában van az elmúlt 24 órában elfogyasztott cukor mennyiségével. Több mint 41 százalékuk számon tartja kalóriabevitelt, 39 százalékuk pedig a zsírfogyasztást is figyeli - számol be a 26 ezer ember bevonásával készült FMCG Gurus globális felmérés eredményeiről a Nemzeti Agrárkamara.
A súlycsökkenés érdekében a fogyasztók 54 százaléka igyekszik friss zöldséget és gyümölcsöt enni, 51 százalékuk próbál többet mozogni, 48 százalékuk pedig a cukorfogyasztását szeretné csökkenteni. A megkérdezettek 33 százaléka ugyanakkor azt mondta, hogy már egy éve próbálja cukorfogyasztását csökkenteni, sajnos sikertelenül. Ennek egyik oka lehet, hogy nem bíznak a a mesterséges édesítőszerekben. A válaszadók azonos - 46-46 százalékos arányban igyekeznek elkerülni a cukor, illetve a mesterséges édesítőszerek fogyasztását.
Jobb véleménnyel vannak a természetes édesítőszerekről, a fogyasztók 66 százaléka szerint ezek - például sztívia - egészségesebbek, mint a cukor. Ennek ellenére csak 43 százalékuk fogyaszt sztíviával édesített élelmiszereket és üdítőitalokat. A sztíviafogyasztás egyik korlátja a kesernyés utóíz, amelyet számos fogyasztó kedvezőtlennek mondott