Az uniós parlament javaslata alapján minden uniós tagállamnak egységesen, az előző évben fogalomba helyezett gépjárművek közül 40 ezrenként egyet legalább évente biztonsági szempontok alapján ellenőriznie kell, és legalább 20 százalékuk esetében az ellenőrzéseknek a károsanyag-kibocsátására is fókuszálnia kell. Az új vizsgálati rendszer biztosíthatja, hogy az autók mindvégig a kibocsátási határértékeken belül maradjanak. Ennek érdekében a tesztközpontokat rendszeresen és független hatóság bevonásával ellenőrizni fogják.
Az autótulajdonosok kiadásait megtérítik, ha olyan problémákat javíttatnak meg a járművön, amelyeket az autógyártó később visszahívási akciókban elismer. A csaláson kapott gyártókat autónként akár 30 ezer euróval (mintegy 9,3 millió forint) kell büntetni. A befolyt összeget a piacfelügyelet megerősítésére és környezetvédelmi célokra kell fordítani - olvasható a döntésről szóló közleményben.
A független szervizek hozzáférést kapnak az autókra vonatkozó alapvető és nélkülözhetetlen információkhoz, hogy képesek legyenek versenyezni a márkakereskedők szakszervizeivel, ami segíti az árak csökkenését.
A 2020 szeptemberétől érvényes jogszabály az autókat biztonságosabbá és környezetkímélőbbé teszi, és valós vezetési körülmények között végzett tesztekkel kombinálva biztosítja, hogy a dízelbotrány soha többé ne történhessen meg.
A fotó forrása: Napi.hu.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.