A Philip Morris arról számolt be, hogy a június végéig tartó második negyedévben 1,57 milliárd dollár (535,4 milliárd forint) adózás utáni eredményt ért el, ami 1,01 dolláros részvényenkénti nyereséget jelent. Az egyszeri tételek nélküli 1,60 dolláros részvényarányos nyereség felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 1,47 dollárt – számolt be róla a Reuters.
A cég nettó bevétele éves összevetésben 14,5 százalékkal, 8,97 milliárd dollárra (3059 milliárd forint) nőtt, meghaladva a 8,65 milliárd dolláros elemzői konszenzust.
A Philip Morris tavaly decemberben felvásárolta a Swedish Match svéd dohányipari vállalatot, amelynek legnagyobb piaca az Egyesült Államok volt, vezető márkája pedig a Zyn nikotinpárna.
A Philip Morris jelentése szerint a Zyn amerikai értékesítési volumene több mint 50 százalékkal nőtt a második negyedévben, főként annak köszönhetően, hogy a füstmentes dohánytermékek egyre népszerűbbek a fiatal vásárlók körében.
A nikotinos tasakokat gyártó dohányipari vállalatok a dohányzás kevésbé káros (füstmentes) alternatívájaként forgalmazzák ezeket a termékeket.
A dohányipari óriás a hagyományos éghető cigaretták magasabb árazásából is hasznot húzott, miután az ellátási lánc problémái tavaly felduzzasztották a dohányipari vállalatok szállítási és nyersanyagköltségeit.