Az utasok szállításáról egyenként 50 férőhelyes, mosdóval is rendelkező, klimatizált katamaránokkal - kéttörzsű, alacsony merülésű hajókkal - gondoskodnak, amelyek legfeljebb óránként 12 kilométeres sebességgel közlekedhetnek. A vasárnapig tartó háromnapos ünnep idején ingyenesen lehet kipróbálni a kishajókat, a menterendszerű forgalom pedig hétfőtől indul be, a menetjegy 1 lejbe (70 forint) kerül majd.
Nicolae Robu polgármester szerint Temesvár az első romániai város, amely bevezeti a vízi tömegközlekedést. Az erre a célra kétmillió euróért beszerzett hét vízi jármű már két éve vesztegel kihasználatlanul a városban különböző kormányhatározatokra és a közlekedési szakhatóságok engedélyeire várva.
A bukaresti kormány május végén hozta létre a Bega-csatorna hajózható szakaszát adminisztráló közhasznú társaságot, elhárítva az egyik akadályt a hajóforgalom beindítása elől. Az összes kishajó forgalomba helyezésére egyébként még mindig várni kell, amíg a közlekedési minisztérium jóváhagyja a parton elhelyezett hajóforgalmi jelzéseket és a - Bega hajózhatóságának helyreállítását célzó uniós projekt során kialakított - kilenc megállóhelyet (pontont). Addig egyszerre csak egy utasszállító közlekedését engedélyezik a Begán, amely helyenként olyan keskeny, hogy nem fér el két hajó egymás mellett.
Egy évvel ezelőtt a Temes megyei önkormányzat és a Bánsági Vízmedence Vízügyi Igazgatósága (ABAB) arról kötött megállapodást, hogy 14 millió eurós uniós támogatásból Romániában és Szerbiában is újra hajózhatóvá teszik a Temesvárt a Tiszával összekötő Bega-csatornát.
A Bánságban a 18. század elején berendezkedő osztrák adminisztráció 1732-ben tette hajózhatóvá a Bega-csatornát, megalapozva Temesvár és a Bánság gazdasági felemelkedését. A begai hajózást a trianoni határok lehetetlenítették el. A Románia és Jugoszlávia közötti hajóforgalom 1958-ban állt le végképp. A Moszkvából irányított Jugoszlávia-ellenes kampány idején ráccsal zárták el a Bega medrét, hogy még búvárok se juthassanak át a folyón egyik országból a másikba. A csatorna romániai szakaszán az 1960-as évekig közlekedtek hajók - írta az MTI. (Két kézzel szórja a pénzt a kormány - ezt a cikket olvasta?)