Dühös taxisok az új típusú és jellemzően olcsóbb fuvarmegosztó szolgáltatások ellen tiltakoztak, és a tavaly júniusi, akkor még kifejezetten az amerikai Uber ellen irányuló megmozduláshoz hasonlóan ezúttal is incidensek robbantak ki a párizsi régióban több helyen. A rendőrség szerint mintegy 1500 taxis vett részt a különböző megmozdulásokban, amelyekhez spanyol, belga és svájci taxisok is csatlakoztak a szolidaritás jegyében.
A reggeli órákban az egyik párizsi körgyűrűn mindkét irányba eltorlaszolták az utat és gumiabroncsokat égettek a taxisok. A forgalom helyreállításán és az akadályok felszámolásán dolgozó rendőröket kövekkel hajigálták a tüntetők. A sűrű fekete füstfelhőbe burkolózó helyszínről végül tizenkilenc embert vittek be a rendőrök a kerületi kapitányságra.
Egy repülőtéri transzferszolgáltatást ellátó mikrobusz elütött egy taxist a párizsi Orlynál. A rendőröknek azzal magyarázta tettét, hogy megijedt és a pánik hatására gyorsítani kezdett. Az incidens után helyreállt a nyugalom, de a taxisok folytatták a forgalomlassító megmozdulást mindkét párizsi repülőtérnél, az Orlynál és a Roissynél is.
Manuel Valls francia miniszterelnök, aki napközben fogadta a taxisok delegációját, elfogadhatatlannak nevezte és elítélte az erőszakos cselekményeket.
Párizsban a gazdasági minisztérium épületével szemben mintegy 140 taxi sorakozott fel, hogy tiltakozzon a szerintük tisztességtelen versenyt folytató új vetélytársak megjelenése és Emmanuel Macron gazdasági miniszter piaci deregulációt támogató politikája ellen.
"Gazdasági terrorizmus", "Macron-Uber cinkostársak", "Állítsátok le a deregulációt!" - egyebek között ilyen feliratokkal vonultak fel a taxisok, akik úgy fogalmaztak, hogy a túlélésért küzdenek. A taxisok szakszervezetei, amelyek szerint az új versenytársak letörik az árakat, és nem tartják be a törvényeket, kompenzációt követelnek a működési engedély értékének jelentős csökkenése és tevékenységük zsugorodása miatt.
Franciaországban tavaly ősszel betiltották az UberPop nevű mobiltelefonos alkalmazást, amelyen keresztül a közösségi személyszállító szolgáltatást nyújtó legismertebb cég, az amerikai központú Uber a legolcsóbb lehetőségeket kínálja fel a leendő utasoknak. Az UberPop betiltásának dacára nem tért vissza a nyugalom a szektorba, Párizsban például a hivatásos taxisok forgalma 20-30 százalékkal esett vissza.
A szakszervezetek felhívására ugyancsak tüntetések voltak a közalkalmazotti szférában, amelynek 5,6 millió alkalmazottját 2010 júliusa óta sújtja a költségvetési szigor. A béremelésért küzdő hivatalnokokhoz csatlakoztak a középfokú oktatás tervezett reformját bíráló tanárok, valamint a légiirányítók is. Nemcsak a bérek vásárlóerejének csökkenését, hanem a munkahelyek megszűnését is kifogásolják az érdekvédők, különös tekintettel az oktatási és az egészségügyi szférára. A párizsi repülőtereken a járatok egyötödét törölték a sztrájk miatt.