Sokkal kevesebb alkalmazottra lesz szükség Jim Farley, a Ford vezérigazgatója szerint az elektromos járművek gyártásához, mint most, mikor javarészt benzines autókat és kamionokat gyártanak – írja a Financial Times.
A Ford azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra az eladásainak felét elektromos járművek tegyék ki globális szinten.
Egy elektromos autó gyártásához 40 százalékkal kevesebb munkaerőre van szükség, így biztosítanunk kell, hogy minden beosztottunk szerephez jusson ebben a növekedési folyamatban
- mondta Farley egy detroiti konferencián.
A vezérigazgató már júliusban is beszélt arról, hogy "túl sok az alkalmazottjuk", augusztusban aztán háromezer munkavállalót elbocsátottak arra hivatkozva, hogy a költségszerkezetük nem versenyképes más autógyártókéval szemben.
Nem a Ford vezérigazgatója az első autóipari szereplő, aki megfogalmazta, hogy az elektromos járművekre való átállás a gyártás munkaerőigényére is komoly hatást gyakorol majd. Ez elsősorban annak köszönhetően, hogy az elektromos meghajtású járművek sokkal kevesebb alkatrészből állnak össze, mint a belsőégésű motorral felszereltek.
A legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet, a United Auto Workers (UAW) 2018-ban például úgy kalkulált, hogy az általuk képviselt 400 ezer alkalmazottból 35 ezer veszítheti el az állását az átállás miatt. Egy német munkacsoport pedig azt prognosztizálta, hogy az ország autóipari munkahelyeiből 400 ezer szűnhet meg a következő tíz évben.