Az Egyesült Államokbeli Wyoming államban jutott eszébe Jim Anderson szenátornak, hogy benyújtson egy törvényjavaslatot, amely 2035-re betiltaná az elektromos autókat – szúrta ki a Villanyautosok.hu.
Az elektromos autók tilalmáról szóló wyoming-i törvényjavaslat nem véletlen, mert a hagyományosan republikánus állam gazdaságának jelentős részét a szénbányászat, az olaj és gáz kitermelés, valamint a finomítás, továbbá a petróleum termékek kis és nagykereskedelme jelenti.
A törvénytervezet az alábbiakkal érvel az elektromos autók betiltása mellett Wyoming államban:
- az állam gazdaságában kiemelkedő szerepet játszik az olaj és gázipar: ezek jelentős bevételi forrást jelentenek az itt élőknek;
- Wyoming autópálya hálózata nem rendelkezik megfelelő töltőinfrastruktúrával;
- a töltőhálózat kiépítése óriási beruházás lenne;
- mindeközben a helyi politikusok az akkumulátorok újrahasznosításának és ártalmatlanításának környezetbarát lehetőségeiről sincsenek egyelőre meggyőződve.
Kaliforniában 2035-től nem lesz több belső égésű motor
Mindeközben az Európai Unió tagállamai arra törekszenek, hogy 2035-től lehetőleg kivezessék az unióban a belső égésű motor hajtotta járműveket, Kalifornia pedig élen jár az elektromos átállás tekintetében. Kalifornia állam vezetése tavaly nyáron úgy döntött, hogy 2035-től betiltja a belsőégésű motorral szerelt autók forgalmazását.
A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hidrid, amit részben belső-égésű motor működtet, ám a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos vagy hidrogén hajtásúnak kell lenniük.
A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla-kibocsátásúnak kell lennie: ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis az előírás fele.
Kalifornia példáját más államok is követhetik, jelenleg az Egyesült Államok szövetségi államai közül már 17-ben fogadtak el a belső égésű motorok kivezetésére bizonyos intézkedéseket, ám ezek közül messze a legambiciózusabb a tavaly augusztusi kaliforniai döntés.