A világ legnagyobb autópiacán, Kínában már nyolcadik hónapja csökkent az új autók eladása. A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) most azt közölte, hogy januárban ugyan 2 millió 90 ezer új autót adtak el, de ez is kevesebb, mint egy évvel ezelőtt; pontosan 4,4 százalékkal.
Az összképnél nagyobb meglepetés, hogy az átlagot jóval meghaladó mértékben csökkent az érdeklődés a japán Toyota iránt (-21,5 százalék), de arányaiban majdnem ugyanezt produkálta a német Volkswagen AG két kínai vegyes vállalata is (-19,9, illetve -17,9 százalék). Csökkentek a Nissan (-8,7 százalék) és a Honda (-6,9 százalék) értékesítési mutatói is.
A New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló, ún. tölthető járművek januári eladása viszont éves összevetésben csaknem megduplázódott; több mint 347 ezer talált gazdára.
Tavaly decemberben - ahogyan arról a Napi.hu videós podcastjában a Hidi Jánossal, a Cambridge Econometrics szakértőjével készült műsorban is szó volt - összesen 502 ezer tölthető autót adtak át a tulajdonosának, amivel Kína átlépte a "konnektoros" autókkal a 10 milliós határt. Ráadásul tavaly decemberben az összes frissen forgalomba helyezett tölthető autó 83 százaléka tisztán elektromos volt.
Elemzők szerint a kínai autópiac várhatóan februárban is nyomás alatt marad a koronavírus-járvány és a gazdaság lassulása miatt.