A Google fennállásának 25. évfordulója nem épp a terveknek megfelelően alakult: az amerikai igazságügyi minisztérium szerint a vállalat jogszerűtlen eszközökkel tartja magát a keresők közti verseny élén – számolt be a Rakéta.hu.
A Google számos megállapodást kötött az Apple-lel és a Samsunggal is, hogy az Iphone és a Galaxy készülékek alapméretezett keresője legyen, azonban a cég szerint ez nem más, mint amikor egy csokigyár fizet a boltoknak, hogy jól látható helyre kerüljenek a termékeik.
A Google alapméretezése viszont olyan, mintha a csokoládék rögtön bekerülnének a bevásárlókocsinkba. A kormány szerint ez hátráltatja a Microsoft keresőjét, a Binget, valamint a magánszféra-fókuszú DuckDuckGót a piacrészük növelésében.
A per során a Google számos titkára fény derült, köztük arra is, hogy mennyit költ a már említett, úgynevezett „disztribúciós megállapodásokra”.
Összesen 26,3 milliárd dollárt, azaz tízbillió forintot fizetett a Google a különböző cégeknek 2021-ben, ez az elképesztő összeg pedig megegyezik a jövő évi magyar költségvetés negyedével, így érzékeljük, hogy a Google magához képest is rengeteg pénzt fordít a megállapodásokra.
Anyavállalata, az Alphabet a legutóbbi negyedévben pedig 44 milliárd dollárt termelt a hirdetésekkel, így a bevételek körülbelül 15 százalékát költi a Google a disztribúcióra.
A per során az is kiderül, hogy a cég ilyen fajta biztonsági játéka jogszerű-e, vagy ellehetetleníti a más, esetleg jobb keresőket a versenytől.