Román-szlovák konzorciumnak ítélte a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) az észak-erdélyi A3-as autópálya Bisztraterebes (Chiribis) és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) közötti szakaszának a tervezési és építési jogát. Az Asocierea Constructii Erbasu és a Vahostav - SK A.S. Társaságok konzorciuma áfa nélkül 542,95 millió lejért (38 milliárd forint) vállalta az amerikai Bechtel társaság által elkezdett, de félbehagyott 26,35 kilométeres szakasz befejezését. A sztrádaszakasz három völgyhidat, nyolc felüljárót és nyolc hidat is tartalmaz. Ezek egyike a berettyószéplaki víztározó fölött kanyarodva áthaladó 1650 méter hosszú híd, melynek szerkezetét már a Bechtel megépítette.
A konzorciumnak két év áll rendelkezésére a munkálatok elvégzésére, az első fél év alatt a terveket kell elkészítenie. Az építő tízéves garanciát vállal a munkálatokért.
A CNAIR közölte, akkor köthetik meg a szerződést a konzorciummal, ha a pályázaton alulmaradt cégek egyike sem nyújt be óvást a határozat ellen.
A román állam 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető 515 kilométeres észak-erdélyi (A3-as) autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével. 2013-ig - amikor a román állam szerződést bontott a Bechtellel - csak a Kolozsvár mellett elhaladó 52 kilométeres szakaszt adták át, és további 60 kilométeren végezték el a munkálatok mintegy felét.
A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság ezt követően rövidebb szakaszokra osztotta a pályát és ezekre keresett tervezőt és kivitelezőt. Ez a folyamat is számos kudarccal járt. A Bechtel által részben megépített, a magyar-román államhatártól Berettyószéplakig tartó 55 kilométeres szakasz befejezésére 2015-ben megkötött szerződés nyertese, egy spanyol-román konzorcium neki sem látott a munkának, és egy év múlva a szerződés felbontását kérte.
A CNAIR később ezt a szakaszt is három részre osztotta, és külön pályázatokat írt ki az egyes alszakaszokra. Ezek közül a csak a Nagykereki-Bors II. autópálya-határátkelőhelytől Biharig tartó öt kilométeres szakasz épült meg. A Bihar - Bisztraterebes szakasz megépítésével 2020 júniusában szintén egy román-szlovák konzorciumot bízott meg az állam képviselője. A bihari sajtó azonban korábban arról cikkezett, hogy a CNAIR nem fogadta el a cégcsoport által elkészített műszaki tervet, ezért a tényleges építési munka ezen a szakaszon sem kezdődhetett el, és további egyeztetések zajlanak a megrendelő és a kivitelező között.