Matthias Müller levelében azt kérte Jean-Claude Junckertől, hogy intse le az Európai Bizottság környezetvédelmi biztosának okvetetlenkedését az emissziós értékek meghamisítása miatt károsult gépkocsi-tulajdonosok jóvátételével kapcsolatban.
A VW vezérigazgatója reményét fejezte ki, hogy ezáltal le lehetne zárni a számára annyi fejfájást okozó ügyet. Matthias Müllert alighanem az késztette a levélírásra, hogy az Európai Bizottság is valamilyen formában kártérítést követel a több, mint 8 millió európai Volkswagen tulajdonos számára - írta a portál.
Kapcsolódó
Miután az erről folytatott többszöri megbeszélés sem járt eredménnyel, Vera Jourova, fogyasztóvédelmi biztos a VW vezetőség tudtára adta, hogy közvetve ugyan nem tudja a német autókonszernt kártérítésre kényszeríteni, de megvannak a politikai eszközök ilyen céllal történő nyomás kifejtésére.
Tény, hogy Matthias Müller mindenképpen túl szeretne lépni az 2015 kora őszén kirobbant botrány következményein, amelyek keretében a dízelmotorok emissziós adatainak meghamisítása miatt az Egyesült Államokban közel 15 milliárd dollárt fizet az amerikai károsultaknak, és csaknem kétszer ennyit, büntetésként, a washingtoni környezetvédelmi hatóságnak.
A Volkswagen vezérigazgatójának küldött válaszában Jean-Claude Juncker hangsúlyozta, hogy az Európai Bizottságon belül előzetesen egyeztették a fogyasztóvédelmi biztos fellépését, amit semmiképpen sem lehet részrehajlásnak minősíteni, mint ezt Müller levelében állította.
Mindehhez epésen hozzáfűzte azt is, hogy az EU alapszabályainak értelmében a szervezet bizottságának jogában áll a fellépés az unió területén élő fogyasztók védelmében, kiváltképpen akkor, ha több, mint 8 millióra tehető a károsultak száma.
Most nyilvánosságra hozott levelében az Európai Bizottság elnöke azt is Matthias Müller tudomására hozta, hogy nem tekinti elegendő jóvátételnek a Volkswagen által a dízelmotorok átszerelésére tett ingyenes ajánlatot, hanem elvárja tőle a fogyasztóvédelmi biztossal kezdett tárgyalások folytatását, ha nem is pénzbeli kártérítés végett, hanem esetleg az érintett kocsik garancia-idejének meghosszabbítása céljából - írta az InfoRádió.