A kínai autógyártók 2023-ban először adtak el több autót, mint amerikai riválisaik, amely elsősorban köszönhetően a feltörekvő piacokon elért előretörésnek köszönhető a Jato Dynamics piackutató cég jelentése szerint.
A kínai márkák 13,4 millió új járművet értékesítettek a tavalyi évben, miközben az amerikai márkák mintegy 11,9 milliót.
A CNBC cikke szerint az eladási listák élén továbbra is a japán márkák állnak 23,59 millió eladott járművel.
A kínai eladások 23 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, míg az amerikaiak csak 9 százalékos bővülést tudtak felmutatni.
Felipe Munoz, a Jato vezető elemzője kiemelte, hogy a feltörekvő gazdaságokban 2023-ban több mint 17,5 millió új autót értékesítettek. A kínai autómárkák pedig jelentős piaci részesedést szereztek a Közel-Keleten, Eurázsiában és Afrikában, miközben Latin-Amerikában és Délkelet-Ázsiában is növekedni tudtak.
A kínai növekedésre azonban komoly veszélyek leselkednek: az Európai Unió éppen a napokban jelentette be, hogy megemelik a kínai elektromos autókra kivetett vámokat.