Egyre több kínai fiatal veszi azonnal az irányt az alagsor felé, amikor bevásárlóközpontba megy, mert az első emeleten lévő luxusüzletek túl drágák a számukra – írja a CNBC.
Ezt a trendet a közösségi médiában B1B2 gazdaságnak nevezik, mivel az alagsori szinteken (B1, B2) jellemzően olcsóbb ajándék- és szuvenírboltok, ruházati üzletek és szupermarketek találhatóak.
Korábban a felső kategóriás üzletek jóval több látogatót vonzottak, azonban Kína gyengébb gazdasági teljesítménye miatt az utóbbi időszakban már az olcsóbb márkák vonzották a tömeget Shaun Rein, a China Market Research Group ügyvezető igazgatója szerint.
Minden, amit megengedhetünk magunknak, a föld alatt van
– írta egy Weibo-felhasználó a kínai fiatalok jelenlegi hangulatáról, hozzátéve, hogy ami nincs az alagsorban, az számukra mennyországnak számít.
„Sok kínai fiatal küzd azért, hogy stabil állást találjon vagy elegendő pénzt keressen ahhoz, hogy tisztességes életet élhessen” – mondta Jia Miao, a sanghaji New York Egyetem szociológia adjunktusa.
A kínai gazdaság nehéz helyzetét jól jelzi, hogy a Moody’s kedden negatívra változtatta az ország hitelkilátásait.
Kína augusztus óta nem teszi közzé a fiatalok munkanélküliségi adatait, miután rekordmagas szintre emelkedett a számuk.