A személygépkocsik és kishaszonjárművek eladásai 61 százalékkal csökkentek Oroszországban idén éves bázison, amely nem csak a szankciók, de a csökkenő kereslet és a magas árak következménye is.
A kínai autók - mint a Haval, a Chery és a Geely - eladásai azonban megugrottat, novemberben 16 138 talált gazdára, amely kétszerese a januári 8235 darabnak, miközben a piaci részesedésük 9,6 százalékról 31,3 százalékra nőtt - idézi a portál az Autostat orosz elemzőügynökséget.
Oroszországban az új személygépkocsik és kishaszongépjárművek eladásai 46 403 darabot tettek ki novemberben - közölte az AEB, és az eladások az idei évben összességében 600 ezer körül alakulnak.
A piacot jelenleg az alacsonyabb árkategóriában 1,5 millió rubel (9,35 millió forint) az orosz autók, a 2,5 millió rubel (15,6 millió forint) feletti kategóriában pedig a kínaiak dominálják.
Kínai alapon indul a Moszkvics
A kínaiak besegítenek a nagy orosz vállalkozásban, a Moszkvics márka újjáélesztésében is. A lap szerint az új modell erősen hasonlít a JAC nevű kínai gyártó egyik modelljére. A Totalcar nemrég arról írt, hogy a JAC Motors JS4 típusa bújuk meg a Moszkvics jelvénye alatt.
A tervek szerint négy típus készül majd a moszkvai ex-Renault gyárban. A JS4-es - orosz földön ez lesz a Moszkvics 3 - mellett a JS4 elektromos változatát, az E-S4-est is gyártják majd - ez pedig a találó Moszkvics 3e nevet kapta a keresztségben. Ezek mellett még a J7-es szedánt és a JS7-es SUV-t gyárthatják majd az üzemben.
Az év első 10 hónapjában Oroszország volt a kínai autóipari termékek - beleértve a járműveket és alkatrészeket - hatodik legnagyobb exportcélpontja 3,9 százalékkal, ami gyakorlatilag nem változott az előző év azonos időszakához képest.