A román állami légitársaság, a Tarom 2009 óta deficites. Tavaly 57 százalékkal nőtt a hiány, miközben az utasszám csökkent. Idén tíznél is több járatot állított le a Tarom - írja a Maszol. Hiába cserélgetik a menedzsereket, egyre rosszabbul áll a vállalat szénája.
A Tarom 47 millió lejes (3,2 milliárd forint) veszteséggel zárta a tavalyi évet, derül ki a pénzügyminisztérium adataiból. 2015-ben szintén deficites volt a cég, de akkor még csak 27 millió lej volt a mínusz.
Kapcsolódó
Az igazgatótanács által 2013-ban elfogadott terv értelmében az akkor már negyedik éve veszteséges Taromnak tavalyelőtt és tavaly nyereséget kellett volna termelnie. A célkitűzés megvalósítására külföldi igazgatót szerződtettek, a belga Christian Heinzmannt. Vezetése alatt a cég eredményei jottányit sem javultak, ezért tavaly márciusban menesztették.
Jönnek-mennek a direktorok
Azóta már a harmadik igazgatót fogyasztja a vállalat. A vezérigazgató havi nettó juttatása jelenleg 5400 euró, ám belga elődje ennél lényegesen többet kapott. A Taromnak a tervek szerint 2016-ban 2,6 millió utast kellet volna szállítania, de csak 2,41 millió jött össze.
A vállalatnál 1840-en dolgoznak, miközben az évi 5,1 millió utast szállító lengyel LOT-nál 2360-an. Valószínűleg a magas költségeknél is nagyobb súllyal esik a latba a fapados társaságok erősödő konkurenciája. Miközben a Tarom utasokat veszít, a Wizz Air, a Ryanair és a Blue Air folyamatosan növelik járataik számát.
A Tarom problémái vélhetően tovább fognak mélyülni amiatt, hogy megszűnt a cég belföldi monopóliuma, s immár a fapadosok is repülnek Bukarest és több vidéki város, így például Kolozsvár között. Ennek következtében az állami légitársaság kénytelen volt csökkenteni árait.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!