A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a decemberi 87,1 pontról januárban 89,3 pontra erősödött a fogyasztói bizalmi index. Elemzők kevésbé javuló mutatóra, 89 pontra számítottak januárra. Tavaly januárban a mutató 130,4 ponton állt.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán borúlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont derűlátóbbak - adta hírül az MTI.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 87,2 pontról 84,4 pontra romlott, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 87 pontról 92,5 pontra ugrott.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el tavalyi mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, tavaly februárban 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.