Az elmúlt tíz év legmeredekebb visszaesését mutatja a hipergazdagok (HNWI- high net worth individual) tábora:
- 2022-ben 3,3 százalékkal 21,7 millióra zsugorodott a számuk;
- míg vagyonuk értéke 3,6 százalékkal 83 billió dollárra csökkent.
A geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságban Észak-Amerika továbbra is őrzi vezető pozícióját – derül ki a Capgemini legfrissebb, Globális vagyonosodási kutatásából (WWR).
Mindent felzabál a befektetések szupervírusa
Miközben a legtöbb befektetési eszközben lévő vagyon nagysága még mindig nem képes korábbi csúcsait elérni, addig a jelek szerint tovább hízik a tőzsdén kereskedett alapok vagyona. A jelek szerint szép lassan elfogyasztja a többi befektetési termék életterét. Bővebben>>>Kik vesztették a legtöbbet?
Észak-Amerikában volt a legmeredekebb a vagyonok csökkenése (7,4 százalék),
- ezt követte Európa (3,2 százalék);
- és az ázsiai;
- majd a csendes-óceáni térség (2,7 százalék).
Ezzel szemben Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet ellenállónak bizonyult, mivel 2022-ben pénzügyi növekedést regisztráltak az olaj- és gázágazat erős teljesítményének köszönhetően.
Bill Gates nem sajnálja a pénzt, a világ problémáit akarja megoldani
Bill Gates, a Microsoft alapítója 50 millió dollárt ajánlott fel a pekingi székhelyű GHDDI gyógyszerkutató intézetnek a következő öt év kutatásainak előmozdítására. Ezt a milliárdos csütörtökön jelentette be személyesen a kínai fővárosban. Bővebben>>>A zöld ESG befektetések után kapkodnak
A hipergazdagok mindössze 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy több hozamot ért el az ESG-vel kapcsolatos eszközökből.
Ennek ellenére a felmérésben résztvevők 41 százaléka az ESG-hatás érdekében történő befektetést elsődleges prioritásnak tekinti.
Mi a legfontosabb teendőjük most a leggazdagabbaknak?
A kutatás szerint a hipergazdagok túlnyomó része (71 százalék) a következő 12 hónapban vagyoni tanácsadási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni bankjától.
Amennyiben a vagyonkezelő intézetek ki szeretnék szolgálni a HNWI-ügyfelek igényeit mind digitálisan, mind pedig az ügyfélkapcsolati menedzserek feladatkörét illetően, fel kell zárkózniuk.
Ugyanis a HNWI-válaszadók közül csak minden második fejezte ki elégedettségét az ügyfélkapcsolati menedzser munkájával kapcsolatban. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a válaszadók közel 31 százaléka a következő 12 hónapban valószínűleg vagyonkezelőt váltana.
Mindenkit megtépázott a válság, kivéve ezt a szektort
A biztosítási szektor és az önkéntes pénztárak tavaly megőrizték stabilitásukat a sokkhatások – aszály, infláció, eszközök leértékelődése és szabályozói kihívások ellenére – összegezte Szeniczey Gergő, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyvezető igazgatója. Bővebben>>>Hogyan lehet megtartani a tehetős ügyfeleket?
A kutatás kiemeli, hogy a bevételnövekedés és az ügyfél-elégedettség növelése érdekében a vagyonkezelő cégeknek integrált, egyablakos felületet kell biztosítaniuk az ügyfélkapcsolati menedzserek számára és emellett kiváló ügyfélélményt kell nyújtaniuk.
A vagyonkezelő cégek kritikus fordulóponthoz érkeztek, mivel a makrokörnyezet kikényszeríti a gondolkodásmód és az üzleti modellek megváltoztatását a fenntartható bevételnövekedés érdekében.
Az agilitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú lesz a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára, mivel figyelmük a vagyon megőrzésére irányul.
Korai volt temetni Elon Muskot: újra ő lehet a leggazdagabb
A minden helyzetből talpra álló vállalkozó a Louis Vuitton főtulajdonosát szorongatja, miután az fél évig volt a világ leggazdagabb embere, viszonylag ritka módon európaiként. Bővebben>>>Három trükköt tudnak bevetni
A vagyonkezelő cégek – a működés nagyságrendje és terjedelme alapján – három opciót alkalmazhatnak ezen ügyfélkör kiépítésére:
- A meglévő vagyonkezelési rendszer kihasználása a végponttól végpontig tartó digitális transzformáció felgyorsításával.
- A harmadik fél csatornák, köztük a lakossági bankok és a független tanácsadók felhasználásával vagyon-alapú szolgáltatási (WaaS) ajánlat kidolgozása.
- A vagyonkezelési szolgáltatások számára dedikált platform létrehozása, amelyet önkiszolgáló eszközökkel egészítenek ki az ügyfélkezelés javítása érdekében.