Jelentősen, éves összevetésben 43 százalékkal, 79 ezerre esett az új autók eladása Oroszországban márciusban. 

 

Az Avtostat orosz elemzői intézet adatai alapján az MTI azt írja, az idei első negyedévben összesen 264 ezer új autót értékesítettek az országban, 25 százalékkal kevesebbet a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az Avtostat számításai szerint, miután januárban és februárban egyaránt 12 százalékkal esett vissza a személygépkocsi-eladás, a múlt hónapban felgyorsult a visszaesés az Ukrajna elleni orosz háború hatásaként. Számos importőr ugyanis felfüggesztette az orosz piacra irányuló szállításokat, miközben Oroszországban a legtöbb gyártószalag leállt, elsősorban az ellátási láncok megszakadása miatt.

A rubel árfolyamának február végi, március eleji összeomlása azt eredményezte továbbá, hogy az új autók átlagosan 35-45 százalékkal drágultak egy hónap alatt. A márciusban eladott új személygépkocsik mintegy 60 százaléka öt márkára korlátozódott: Lada (17,1 ezer darab), Kia (9,4 ezer darab), Hyundai (8,6 ezer darab), Renault (6,7 ezer darab) és Toyota (4,8 ezer darab). Ugyanakkor mind az öt márka eladása csökkent 39-50 százalék közötti mértékben. Más márkák közül a legnagyobb eladáscsökkenést a kínai JAC (-72 százalék), a Cadillac (-70 százalék), a Lexus (- 67 százalék) a Volkswagen (-59 százalék), a Subaru (-57 százalék), valamint a Skoda és a kínai Great Wall esetében jegyezték fel, egyaránt 56 százalékosat.