A dízelautók utólagos átalakítása 2-3 ezer euróből (650-950 ezer forint) is megoldható - idézi Maria Krautzberger, az Umweltbundesamt (UBA) igazgatójának Spiegelben megjelent interjúját az MTI.
A német szövetségi közlekedési minisztérium megbízásából független szakértők által egy korábban végzett vizsgálat ezzel szemben arra a megállapításra jutott, hogy a dízelmotorok utólagos átalakítás legkevesebb 5 ezer euróba (másfél millió forint) kerülne amellett, hogy teljesítményromlást és fogyasztásnövekedést vonna maga után.
Kapcsolódó
Az UBA igazgatója a két költségkalkuláció közötti nagy eltérést a becslésekben alkalmazott kiskereskedelmi és nagykereskedelmi beszerzési árak közötti különbségre vezette vissza, megjegyezve ugyanakkor, hogy a legmodernebb katalizátorokkal végzett átalakítás már önmagában is jelentős költségmegtakarítással járna.
Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter határozottan elutasítja a dízelautók utólagos átalakítását, ehelyett - az autóiparral egyetemben - a motorvezérlő szoftverek módosítására helyezi a hangsúlyt.
Svenja Schulze szövetségi környezetvédelmi miniszter viszont nem zárkózik el a dízelmotorok utólagos hardveres átalakításának előírása elől.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Kicsin múlt az atomkatasztrófa, vérfagyasztó hírek Oroszországból

Tűz ütött ki a közmédia épületében, felvételről mennek a műsorok

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Miért vártak heteket, hogy ledobják a bombát Orbán Viktor csatájában?

Óriásit blöffölt a hangágyúval az államfő?

Eurómilliárdos veszteséget halmozott fel a Magyarországon is leépítő autóipari beszállító

Nem egészen az történt az állampapírokkal, amire mindenki számított

Rászáll a NAV az otthonfelújítással csalókra
