Az európai uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács és az Európai Parlament csütörtökön ideiglenes megállapodásra jutott arról, hogy a megújuló energiaforrások részarányát a jelenlegi 22 százalékról 45 százalékra emelik 2030-ig.
A két uniós intézmény továbbá ideiglenesen megállapodott a közlekedésre, az iparra, az épületekre, valamint a távfűtésre és -hűtésre vonatkozó ambiciózusabb ágazatspecifikus célkitűzésekről.
A cél, hogy felgyorsítsák a megújuló energiaforrások integrációját azokban az ágazatokban, ahol ez a folyamat eddig lassabban haladt előre.
Kész a terv az uniós források felhasználására, de még dúl a vita
Tart még a vita az Európai Bizottság és a magyar kormány között, viszont a hazai fejlesztéspolitikai intézményrendszer részletes tervet dolgozott ki az uniós források felhasználására. A Területfejlesztési Miniszteri Kabinet közzétette a 2023-ra tervezett fejlesztéspolitika menetrendjét, amihez már aláírtak több mint 9000 támogatói szerződést, mintegy 1300 milliárd forint értékben. Bővebben>>>Köteleznék a tagállamokat a károsanyag-kibocsátás csökkentésére
A megállapodás értelmében a tagállamoknak 2030-ig 14,5 százalékkal kellene csökkenteniük az üvegházhatású gázok kibocsátását a közlekedésben, vagy az ágazat energiafogyasztásában 29 százalékra kellene növelniük a megújuló energiaforrások részarányát.
- Az iparra vonatkozóan az egyezség előírja, hogy 1,6 százalékkal kell növelni a megújuló energia felhasználását,
- továbbá 2030-ra az iparban felhasznált hidrogén 42 százalékának, 2035-re pedig 60 százalékának nem biológiai eredetű, megújuló üzemanyagokból kell származnia.
- Az ideiglenes megállapodás az épületeknél 2030-ra legalább 49 százalékos megújulóenergia-részarányra vonatkozó indikatív célt határoz meg.
A megállapodást hatályba lépése előtt mindkét intézménynek még hivatalosan is el kell fogadnia.
Az Európai Bizottság üdvözölte a megállapodást az Európai Parlament és a Tanács között a megújuló energiáról szóló uniós irányelv megerősítéséről.
Ez az egyezség egy lépéssel közelebb hozza az EU-t az európai Zöld megállapodás és a REPowerEU célkitűzéseinek megvalósítását célzó Fit for 55 jogszabály kidolgozásához
– közölte a bizottság.
Ostobaság és megvalósíthatatlan az EU károsanyag-kibocsátási terve az Iveco vezetője szerint
Az olasz Iveco haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója „ostobaságnak” nevezte a járművek károsanyag-kibocsátásának korlátozására tervezett Euro 7-es normát, amelyet 2025-től vezetnének be az Európai Unióban. Bővebben>>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!