A döntéssel a vasúti szállítás utolsó szegmensét nyitják meg a piaci verseny előtt, mivel a teherszállítást és a távolsági nemzetközi személyszállítást már korábban liberalizálták.
A miniszterek luxembourgi tanácskozásán jóváhagyott döntés értelmében a hosszú távú belföldi vonalakon 2020-tól, a regionális vonalakon pedig 2026-tól nyitják meg a piacot. Az egyhangúlag elfogadott határozat az Európai Parlament elé kerül és még módosulhat a 2016-ra tervezett végleges jóváhagyás előtt.
Az Európai Bizottság 2013-ban előterjesztett javaslatában még azt indítványozta, hogy 2019-ben nyissák meg a belföldi vasúti személyszállítási piacot. Ehhez képest a miniszterek egy feltételekkel körülbástyázott, fokozatos nyitást eredményező tervet fogadtak el. A kitűzött időpontok csak a mindenki számára kötelező liberalizálás kezdetét jelentik, a teljes nyitás még hosszú évekig elhúzódhat.
Az unióban eddig csak két tagállam, Nagy-Britannia és Svédország nyitotta meg teljes egészében a vasúti közlekedés piacát, a többi 26 tagállamban különböző mértékben tették meg ugyanezt.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Számítások bizonyítják, mivel érdemes fűteni

Megérkezett Orbán Viktor bejelentése

Dögtemető és vér: pokoli bajok lettek úrrá Csemeztanyán

Nálunk is felütötte a fejét a vérzéses halálos kór

A nagy családi házak szinte eladhatatlanok

Váratlan változás lesz egy ledolgozós szombatnál
Donald Trump kemény kijelentést tett: „a seggemet csókolják és meghalnak ezért”

Ennyit ér a tűzszünet, támadást érte a Török Áramlatot

Fordulat jön a műhibapereknél, mindent látni fog az OKFŐ
