Bár Finnországban egész évben lehet találkozni a Mikulással, a legtöbb turista novemberben és decemberben érkezik Lappföldre, évente több mint félmillió.
Eredetileg a sarkköri fényjelenség, az Aurora Borealis vonzotta a látogatókat Lappföldre, de az 1980-as évek turisztikai iparában dolgozók gyorsan felismerték, hogy a lappföldi legenda tovább bővíthető. A második világháborúban szinte földig rombolt lappföldi főváros, Rovaniemi nehezen fejlődött a XX. században, így szüksége is volt a jó marketingre ahhoz, hogy kiemelkedjen a szegénységből.
Erre kiváló lehetőséget biztosított a Mikulás-meséjének megteremtése, illetve továbbfejlesztése. A finn kultúrában egyébként is erős hagyományokkal rendelkező Mikulás-alakot könnyen befogadta az egyre tehetősebb nyugat-európai utazóközönség, és 1984-ben helyi vállalkozók úgy döntöttek, létrehoznak egy mesterséges kis falut, Santa Claus Village-t. A lapp fővárostól nyolc kilométerre fekő település százezer számra fogadja az igazi Mikulással találkozni kívánó gyerekekeket, és örök gyerek felnőtteket.
Luxusnyaralás télen, Lappföldön
Bár Lappföldre eljutni korábban sem volt olcsó mulatság, az utazási költségek és az energiaválság igazi luxusúttá tette a 3-4 napos kalandot. Magyarországról a szervezett utak 400 ezer forintnál kezdődnek, és az árat csak felfelé lehet eltéríteni. Ha valaki egyéni utazással, szervezéssel próbálkozik, akkor sem fog sokkal olcsóbban kijönni, hiszen nem találni Rovaniemibe 150 ezer forintnál olcsóbb repülőjegyet, és a szállásokért is legalább 60-70 ezer forintot kell fizetni éjszakánként. Így egy kisgyermekes családnak biztosan milliós tétel a rövid, 3-4 napos látogatás, amit a szükséges felszerelések beszerzése tovább növelhet, Lappföldre ugyanis nem érdemes elindulni a Magyarországon télinek minősített kabátokban, mert biztosan négy nap fagyoskodás lesz a vége.