A Sensor Tower elemzőcég  jelentése szerint a múlt évben komoly változások mutatkoztak  a telefonos játékokkal kapcsolatos trendekben. A State of the Mobile 2025 néven közreadott átfogó elemzés múlt évre vonatkozó adatai alapján 2021 óta először ismét nőtt az alkalmazásokon belül végzett vásárlások (in-app purchase – IAP) értéke. Ezekkel jellemzően játékokon belül használható extra tárgyakat, előnyöket, krediteket szereznek a felhasználók, de nem ritka, hogy csak valamiféle vizuális különlegesség jár a valódi pénzért cserébe.

Globálisan tavaly 80,9 milliárd dollárnyi összeget költöttek erre a felhasználók, ami 4 százalékos emelkedést jelent a 2023-as adathoz képest, de még így is távol vannak a 2021-es 86,8 milliárd dolláros értéktől. 

Egyre kevesebb a letöltés 

A tavalyi évben a letöltési számok csökkenése mellett sikerült elérni a bevételek emelkedését. A 2021-es csúcs óta folyamatos csökken a letöltések száma,  tavaly már 50 milliárd alá esett a forgalom, miközben négy éve még több mint 55 milliárd telepítést regisztráltak – írja a Bitport.

Az elemzés szerint a fenti adatok arra utalnak, hogy a felhasználók már jobban megválogatják, mire áldozzák a pénzüket és az idejüket. 2020-ban például még több mint 200 új játék szerepelt az USA-ra vonatkozó 1000-es toplistán, tavaly viszont már csak nagyjából 100. Az egyes játéktípusok között nagy különbségek mutatkoznak a letöltési számok és a generált forgalom vonatkozásában, 2024-ben

  • leginkább a szimulációs játékok és a rejtvények (puzzles) voltak népszerűek,
  • ám a legtöbb pénzt a stratégiai játékokkal lehetett keresni. Utóbbiak forgalma éves alapon 16 százalékkal nőtt, amivel a teljes tavalyi IAP-torta 21 százalékát szerezték meg.

A Sensor Tower elemzői szerint elsősorban azok a fejlesztők remélhetnek sikereket a piacon, amelyek képesek kellően nagy felhasználói bázist magukhoz vonzani, majd minél tovább lekötni ezeket a játékosokat.