Egy 28 kilométeres új vágányról van szó, amely a remények szerint fel fogja majd lendíteni a koperi kikötő és Magyarország közötti forgalmat. Korábbi bejelentés szerint magyar részvétellel épül az új szakasz, ám a szlovén parlament közpénzeket felügyelő szakbizottsága benyújtott egy tervet arra vonatkozóan, hogyan valósítható meg a beruházás magyar tőke nélkül. Az ötlet a radikális baloldali párttól, a Levicától jött. (Szlovén kikötő bővítésére ad pénzt a magyar kormány - itt olvashat a magyar tervekről.)
A 650 millió eurós összköltségű projektbe a tervek szerint Magyarország 200 millió euróval szállna be, cserébe - meg nem erősített hírek szerint - részesedést kérne a projekttársaságból, illetve a Drugi tir üzemeltetésének hasznából, és a koperi kikötő környékén is szeretne egyes területeket tartós lízingbe venni - olvasható a 24.hu-n.
A szlovén kormány szerint ugyanakkor a magyarok kizárása jelentősen megterhelné a költségvetésüket, ráadásul, mivel uniós pénzt is szeretnének kapni a projekthez, jól jöhet, ha egy másik tagállamot is bekapcsolnak a beruházásba. Így egyelőre úgy tűnik, Magyarország benne marad a projektben. (Olcsóbban vonatozhat a magyar - bejött az e-jegy.)
A képen Koper, forrás: Shutterstock.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!