Május elejétől vezették be Németországban az úgynevezett Deutschlandticket-et, amelynek célja egyértelműen az emberek ösztönzése arra, hogy autó helyett busszal vagy vonattal utazzanak. Az országban néhány éve hatalmas őrületet váltott ki, amikor próba jelleggel elérhetővé tették a zöldek választási ígéretét, és 9 euróért az országban bárki egy hónapig bárhová utazhatott vonattal.
Korlátlan utazás
Az új jegy 40 euróval drágább, megvásárlása esetén nem csak vonattal, de busszal is korlátlanul utazhat az országon belül bárki annyit, amennyit csak akar az adott hónapban. A mobiltelefonos adatok kiértékelése szerint az első sikerek már látszanak: a májusi bevezetés óta jelentősen nőtt a vonatutazások száma – írja a DPA német hírügynökség az O2 Telefónica adatai alapján.
Ezek szerint a 30 kilométert meghaladó vonatutazások száma egyértelműen megnőtt a jegy május eleji bevezetése után. Júniusban az ilyen ingázások száma több mint negyedével volt magasabb, mint áprilisban.
Ezzel párhuzamosan a vasút részesedése a személyszállításban mintegy 2,5 százalékponttal nőtt a 49 eurós jegy bevezetése előtti időszakhoz képest az adatok szerint. Ez érezhető elmozdulás volt a a vasúti közlekedés irányába a közúti közlekedés felől.
A 9 eurós jegy hatását azonban egyelőre nem tudja elérni a 40 euróval drágább utódja. Annak 2022 júniusi kísérleti bevezetésekor, a vasúti utazások megugrása lényegesen nagyobb volt, mint most. Sőt, sok helyütt akkor káoszt is okozott az, hogy a vasúthálózatot váratlanul érte az emberek tömeges vonatra szállása.
Kínai cégre tették le a voksukat a németek
A Deutsche Telekom leányvállalata a Huawei berendezéseit szállítaná le a Deutsche Bahnnak. Sokan attól tartanak, hogy a kínai hírszerzés így kényes adatokhoz férhet hozzá. Bővebben --->