Negyedéves összevetésben stagnált a német gazdaság az idei második negyedévben ár, szezonális és naptári kiigazítással, miután az első negyedévben 0,1 százalékos, a tavalyi utolsó negyedévben 0,4 százalékos csökkenést regisztráltak – került fel a Destatis német statisztikai hivatal honlapjára első becslésként.
Elemzők 0,1 százalékos növekedést valószínűsítettek, miután az első két negyedév GDP-csökkenése alapján a német gazdaság technikai recesszióba került.
Ennek Magyarország is megissza a levét, váratlan fordulat a németeknél
Váratlanul csökkent a német gazdaság összesített teljesítménye júliusban. Bővebben >>>Visszafogták a költekezést, beállt egy rendszer
A hivatal előzetes számításai szerint a lakossági fogyasztási kiadás stabilizálódott a negyedévben az előző gyenge hat hónap után.
Ár és naptári kiigazítással az idei második negyedévi GDP 0,2 százalékkal csökkent éves összevetésben.
A Destatis augusztus 25-én ismerteti a második negyedévi GDP-vel kapcsolatos részleteket.
Irányváltásra kényszerül a német ipar a Rajna csökkenő vízszintje miatt
Az áruszállítás megoldására más jármű után kell nézniük a német szállítmányozóknak, ugyanis a Rajna vízszintje nem elég magas ahhoz, hogy a nagy súlyú teherhajók tovább folytassák rajta a szállítást.Fontos vízi szállítási útvonaluk, a Rajna is gyengélkedik
Eközben a német gazdaság számára fontos áruszállításra használt útvonal, a Rajna folyó vízszintje kritikus szintre apadt a száraz, forró nyári időjárási viszonyok között. A legutóbbi esőzéseknek köszönhetően némileg emelkedett a vízszint, de az északi ágán még mindig túl alacsony a teherhajók közlekedéséhez – írja a Reuters.
Heves esőzések javították Rajna vízszintjét Németországban, ami egyes területeken lehetővé tette a megszokott hajózást, de áruforgalmi kereskedők szerint
a folyó északi részein még mindig túl sekély ahhoz, hogy a teherhajók teljes rakománnyal hajózhassanak.
A júniusi száraz időjárás miatt a folyó olyan sekély szintre apadt, hogy a hajók teljesen megrakodva már nem képesek áthajózni rajta. Ezután a hajótársaságok felárat vetettek ki a fuvardíjakra, hogy kompenzálják a félig üresen közlekedő hajóikat, ami pedig tovább növelte a rakománytulajdonosok költségeit.