Szárazság sújtja a Rajna folyót, amely egyre apad és már nem alkalmas a nyersanyagok szállítási útvonalának. A szénszállítmányok és a vegyi anyagok szállítására Európa legnagyobb gazdasága új útvonalakat keres a Reuters szerint.
Az 1230 kilométer hosszú folyó, amely világhírű turisztikai célpont és a német néplélek fontos eleme,
a német gazdaság belföldi áruszállításának 80 százalékát biztosította, beleértve a nyersolajat és a földgázt is.
Kritikus szintre csökken a Rajna
A 2018-ban és 2022-ben tapasztalt hosszan tartó alacsony vízállás után a Rajna vízszintje a folyó egyes részein ismét túl alacsony ahhoz, hogy a teherhajók teljes rakománnyal közlekedhessenek, holott akár 150 teherautónak megfelelő mennyiséget is elbírnának.
Kaub a Rajna teherhajói számára a kritikus pont, ugyanis ott a vízszint a hét elején az idei év legalacsonyabb szintjére csökkent.
Tavaly 182 millió tonna árut szállítottak a németországi vízi utakon, ami 6,4 százalékos csökkenés 2021-hez képest, és a legalacsonyabb érték a német újraegyesítés óta.
Mivel Dél-Európát megint hőhullámok sújtják, a szövetségi Vízi- és Hajózási Ügynökség arra számít, hogy a csökkenő tendencia folytatódik.
Összeomolhat Európa turizmusa a hőségtől
Az idilli nyári vakáció rémálommá változott, miután több ezer embert evakuáltak az erdőtüzek sújtotta görög szigetekről – ez a legújabb figyelmeztetés arra, hogy az európai idegenforgalmi ágazatnak szembe kell néznie az éghajlatváltozás következményeivel, és gyorsan alkalmazkodnia kell.Bővebben >>>