Kapitálisan nagy, 9,5 milliárd dolláros üzletet kötött a Japan Airlinesszal az Airbus. Az európai repülőgépgyártó 31 darab A350-es szállítására vállalt kötelezettséget, további 25-öt pedig opcióval értékesíthet a vásárlónak. Az A350-es, amelynek első példányait a jövő év végén adhatják át, az új generációs, nagyobb részben kompozit anyagokból készült repülőgépekhez tartozik.
egnagyobb versenytársa a Boeing 787-es Dreamliner, amely az utóbbi időben sorozatos gondokkal, köztük akkumulátortüzekkel küszködött. A Being ennek eddig a bejelentésig domináns szereplő volt a japán légitársaságok repülőgép-ellátásában. Ezért elemzők szerint az Airbus betörése a japán piacra nagy csalódást jelenthet az amerikaiaknak.
Ugyanakkor az elmúlt években a légitársaságoknak súlyos veszteségeket okozott a magas üzemanyagár, ezért amelyikük megengedheti magának, az igyekszik gyorsan növelni gépparkjában az üzemanyag-takarékos típusok arányát. Ez a magyarázata, hogy a Dreamlinekerek kisebb hibáik ellenére népszerűek maradtak és az A350-esre máris több mint 700 megrendelése van az Airbusnak. A cégek adatai szerint ezek a gépek 20-25 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint a korábbi széles törzsű típusok.