Az új megarepülőtér, amelynek felépítése a lengyel kormány erőlteti, a korábbitól lényegesen eltérő koncepció szerint folytatódik - idézte a projekt egyik vezető menedzserét a Notes from Poland hírportál.
A Szolidaritás Közlekedési Csomópont névre keresztelt létesítmény, Varsó és Lódz között lesz, a kormán 2027-re akarja felépíteni. A gigantikus repülőtérhez ezer kilométer vasúti vonalat és közúti csomópontot is építenek.
Az eredeti elképzelés az volt, hogy a varsói repülőteret tehermentesítő központot építenek, amely 45 millió utas kiszolgálásával egy súlycsoportba kerülne Gatwick repülőtérrel, amelyen éveben 46,5 millió utas fordul meg. A bírálók szerint a repülőgépek hatótávolságának növekedésével az ilyen központok feleslegessé válnak, ráadásul a pandémia jelentősen visszavetette a korábbi légi forgalmat.
Az új elképzelés szerint a légikikötő cargocélokat szolgálna, azaz a teherszállítás legalább olyan fontos lenne, mint a turisták és az üzleti utazók kiszolgálása. Ennek nagyságáról, mármint a tervezet teherszállítás értékéről vagy mennyiségéről azonban semmit sem tudott mondani Michal Czarnik, a projekt igazgatója. Így nehéz lesz vitatkozni Michael O’Learyvel, a Ryanair vezérigazgatójával, aki a napokban őrültségnek minősítette a lengyel tervet. Véleménye szerint ugyanis inkább a meglévő repülőtereket kellene fejleszteniük a lengyeleknek.