A gyártó 2027 második felétől szeretné beindítani az európai üzemet. Az azonban még nem dőlt el, hogy hol. Az új üzemben az elektromos MG 4 és MG 5 modellek, valamint esetlegesen az új MG S5 SUV-k készülhetnének.

A Totalcar szerint a SAIC jelenleg a spanyol ipari minisztériummal tárgyal a helyszínválasztással összefüggésben, ugyanakkor a gyártó látókörében van még Csehország és Magyarország is az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt. A jelenlegi értesülések szerint szeptember 30-án jelenti be a kínai vállalat az európai gyár pontos helyszínét.

A lap szerint valószínűleg az Unió által kivetett védővám indokolja a gyárépítést. A vámmal a blokk a kínai márkák előretörésének lassulását kívánta elérni, az ideiglenes vám mértékét pedig aszerint határozták meg, hogy melyik gyártó mennyire volt együttműködő, ennek tekintetében pedig a SAIC-nak a legmagasabb mértékű, 37,6 százalékos vámot kell fizetnie.

Ezt is megéltük: legendás olasz autómárkák kerülhetnek kínai kézbe

Sajtóinformációk szerint az olasz kormány rendelettel venne át megszűnt autómárkákat, amelyeket aztán kínai vállalatoknak adna át.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→