A cseh vasutak négy két erőforrást használó, akkumulátoros-elektromos szerelvényt vásárol a Skoda-csoporttól, és ez csak a kezdet, mert most készítik elő azokat a tendereket, amelyek nyomán több tucat ilyen vonatot vásárolnak - írja a Radio Praha. Összesen negyven ilyen jármű kerülhet a sínekre - derült ki Zdopravy.cz utazási portál cikkéből.
A szakszerű rövidítés: BEMU, azaz battery electric multiple units, ami azt jelenti, hogy az ilyen szerelvények felső vezetékes üzemmódban és akkumulátoros meghajtással is közlekedhetnek. Így nem bocsátanak ki semmilyen káros anyagot a légkörbe. BEMU vonatokat használnak Japánban és Ausztriában, a régióból Csehország lehet az első ezen a téren.
A negyven szerelvényből a tervek szerint 15 lesz 140 férőhelyes, további 27 pedig csak villany üzemmódban lesz használható. Az újdonságokat Moráviában, a moráviai-sziléziai régióban fogják forgalomba állítani a rövidtávú forgalomban.
Folyamatban az üzlet
Sajtóértesülések szerint a cseh vasutak felügyelőbizottsága már rábólintott az üzletre és a menedzsment megszervezte azt a bizottságot, amely tárgyalásokat kezdett a lehetséges szállítókkal, illetve előkészíti a tendereket. A Skoda-csoport volt az első, amely rárepült az üzleti lehetőségre.
A BEMU legnagyobb előnye, hogy nem igényel felső vezetékkel ellátott vasúti pályát, amit drága építeni és sokba kerül fenntartani. Az akkumulátorokat töltőállomásokon is fel lehet tölteni elektromos energiával, illetve felső vezeték megléte esetén abból is feltölthetők.