Eddig sosem látott összeget szánnak arra, hogy megszabadítsák Moszkvát a már krónikussá vált dugóktól, s a tömegközlekedés embert próbáló nehézségeitől. Bejelentették, hogy 1,8 ezer milliárd rubelt (54 milliárd dollárt) fordítanak öt év alatt a főváros térsége út és vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére, amiben számítanak a magánbefektetőkre is. A pénzt az út- és vasúthálózat fejlesztésére, új metró vonalak építésére, repülőterekre és kamionparkolókra, s mindenre költik, ahol annak szükségét látják. A beruházások közül a legnagyobb a központi körgyűrű építése, amelynek célja, hogy tehermentesítse Moszkvát a kamionforgalom javától. A fizetős autópálya egy kilométerének átlagos építési költsége 1 milliárd rubel, és főbb szakaszait 2018-ra tervezik átadni - írta a RIA Novosztyi hírügynökség. A tervet sokan bírálják, hogy túl drága, hogy tisztességes árat fizetnek-e majd a kisajátított földekért, és nem fog-e súlyos környezeti károkat okozni.

A tervezők szerint tekintetbe véve, hogy az út hat sávos lesz, költsége nagyjából annyi, mint a londoni körgyűrűé, és környezeti hatását a nagyobb települések elkerülésével a minimálisra csökkentik. Az állami Avtador vállalat, a fizetős autóutak építésének országos felelőse szerint a körgyűrűt egy magánbefektetőnek kell megépítenie koncessziós szerződés alapján. A vezető állami bankok, a Szberbank, a VTB, Vnyesekonombank és a Gazprombank már benyújtották a kiírandó tenderben való részvételhez szükséges dokumentumokat, de külföldi befektetők is érdeklődnek.

A vasúti fejlesztés keretében a legnagyobb forgalmú vonalak tehermentesítésére öt új vonalat építenek, ezekhez azonban 40 többszintes kereszteződést kell létesíteni, ami nemcsak a vasúti forgalmat teheti biztonságosabbá és gyorsíthatja, de az utak személy- és teherautó-forgalmát is, megszüntetve a szintbeli kereszteződéseket és sorompókat, amelyek jelenleg csúcsidőben több mint három órára tartják fel az autóforgalmat.