Szlovákiában az utóbbi hetekben csökkent az oltási hajlandóság, ami a delta variáns jelenléte és a közelgő újabb járványhullám miatt igencsak aggasztó hír az egészségügyi minisztérium számára - írta a pozsonyi Új Szó. A tárca számos különféle megoldással állt elő, hogy megnövelje az oltási kedvet. Lehetővé tették, hogy a vakcinaközpontokban előzetes regisztráció nélkül is lehessen oltást kapni, a vakcinaprogramba bevonták a háziorvosokat és több mobil oltócsapatot alakítottak.
Nyereményjátékot is bevezetnek. A Covid-lottó nevű programot Igor Matovic pénzügyminiszter jelentette be - adta hírül az Euronews hírtelevízió. A játék lényege, hogy heti 2 millió eurót, vagyis mintegy hétszázmillió forintot sorsolnak ki a beoltottak között. A lottón mindenki részt vehet, akár a bejelentés hatására, akár már korábban beoltatta magát.
Kapcsolódó
Ahhoz azonban, hogy Szlovákiában ne kelljen ismét szigorú lezárásokat bevezetni, legalább 75 százalékos átoltottságra lenne szükség (az oltási stratégiában ugyan továbbra is 60 százalékos célkitűzés szerepel, de ez feltehetően a delta variáns ellen nem lesz elegendő). Ez azt jelenti, hogy csaknem további kétmillió szlovákiai állampolgárt kellene beoltani a következő hetekben, a delta variáns elterjedése előtt.
Az egészségügyi miniszter hetekkel ezelőtt jelezte, hogy egy komplexebb oltási kampányon dolgoznak. Sajtóinformációk szerint az új marketingkampányt egy professzionális reklámügynökség fogja elkészíteni, a minisztérium már ki is írta a közbeszerzési pályázatot. Az eddigi népszerűsítő akció egy PR-ügynökség segítségével zajlott, amely elsősorban nem reklámokra, hanem a nyilvánossággal való kommunikációra specializálódott.
Az előző kampány főként az időseket helyezte középpontba (például a „hozd el a nagyit, beoltunk téged is” akció), hiszen ők a leginkább veszélyeztetett korcsoport. Az új népszerűsítő akció viszont a teljes felnőtt lakosság meggyőzésére törekszik majd. Továbbá nagy hangsúlyt kaphat a delta variáns is, amely nagyobb veszélyt jelent, mint a korábbi mutációk.
Az új kampány Lengvarsky szerint 3,8 millió euróba kerülhet, de a pénzügyminisztérium egyelőre nem biztosította hozzá az anyagi forrásokat. Igor Matovic tárcavezető elég kritikusan viszonyul a kampányhoz, szerinte az egészségügyi minisztérium egy nagyon felszínes javaslatot nyújtott be, amelyből fontos részletek hiányoztak. „Nem fogunk pénzzel tömni néhány kiválasztott sajtóterméket csak azért, hogy arról írjon, milyen kedves és jószívű a miniszter.”