A pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati PSA Peugeot Citroën termelése 2017-ben elérte az 1,025 millió gépkocsit, ami körülbelül 15 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál. Ezer főre számítva Szlovákiában tavaly 189 autót gyártottak, amivel az ország jelentős fölénnyel világelsőnek számít - büszkélkedett a pozsonyi Új Szó. A második helyen Csehország áll 127, a harmadikon Németország 74 autóval.
Mindez egyelőre csak a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) előrejelzése, a pontos számok csak azután lesznek ismertek, hogy a VW pozsonyi gyára március végén nyilvánosságra hozza gyártási adatait.
A ZAP képviselői szerint 2018 kulcsfontosságú lesz a szlovák autóipar életében. Nem azért, mert nem sikerül egymillió autónál többet gyártani - a Jaguar Land Rover nyitrai gyárának megnyitása után jobb eredmények várhatók az ideinél. A gond az lehet, ha az ország nem lesz képes több alkalmazottat biztosítani az autóiparnak.
Már most sok olyan beszállító cég van, amely a hazai munkaerőhiány miatt nem telepíti át Szlovákiába termelését. A ZAP szerint a kormánynak mielőbb könnyítenie kellene a nem uniós országokból származó dolgozók alkalmazásának feltételein.
A nyitókép forrása: Pixabay.com