John Allan, a BBC brit közszolgálati televízió vasárnaponként jelentkező heti politikai magazinműsorában kijelentette: a Tesco – a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, amelynek csaknem 28 százalékos részesedése van a brit szupermarketpiacon –  „nagyon keményen” fellép az általa nem törvényszerűnek ítélt áremelésekkel szemben.

Elmondta: a Tesco külön munkacsoportot hozott létre, amelynek feladata az élelmiszer-összetevők és a nyersanyagköltségek figyelése, és ennek alapján kiszámítja, hogy a beszállítók által érvényesíteni kívánt költségemelkedések indokoltak-e.

John Allan hozzátette, hogy

a Tesco már számos beszállítójával összeveszett a kifogásolt árszintek miatt.

A Tesco nagy-britanniai üzleteiben tavaly egy ideig nem lehetett kapni a Kraft Heinz globális élelmiszer-konglomerátum egyes termékeit, köztük a Nagy-Britanniában alapvető élelmiszernek számító, rendkívül keresett paradicsomos konzervbabot, miután az áruházlánc és a szállítócég vitába keveredett az árazásról.

A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint decemberben 10,5 százalék volt a tizenkét havi brit infláció, de a teljes kosáron belül az élelmiszerek árai átlagosan 16,8 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.

 

Eláruljuk, hogy meddig emelkedhetnek az élelmiszerárak

A második félévtől érdemben már nem emelkedik tovább az élelmiszerek ára, ám arra sincs sok remény, hogy olcsóbbá váljon a mindennapi élet. Az árrobbanást kiváltó globális piaci folyamatok ugyanakkor bizakodásra adnak okot, a következő években pedig a fizetések dinamikus emelése kompenzálhatja az új árszintet.