Kanada a héten közölte, hogy az Egyesült Államokhoz igazodva 100 százalékos vámot ró ki a kínai elektromos autók importjára. A Justin Trudeau vezette kormány azzal indokolta a döntését, hogy Peking állami támogatással tisztességtelen előnyt biztosít a hazai vállalatok számára a globális kereskedelemben.
Az október 1-jén hatályba lépő vámok minden Kínából szállított elektromos járműre vonatkoznak, beleértve a Tesla által gyártottakat is.
Ottawa már júniusban jelezte vámkivetési szándékát. A Tesla még a hivatalos bejelentés előtt megkereste a kanadai kormányt és alacsonyabb, az Európai Unióshoz tarifákhoz hasonló vámtételeket kért az autóira – állítja egy Reuters-nek nyilatkozó kormányzati forrás.
Az EU nemrégen döntött a Tesla Kínában gyártott járműveire kirótt tarifa – 20,8 százalékról 9 százalékra való – enyhítéséről. A kanadai pénzügyminiszter hivatala nem kívánta kommentálni vagy megerősíteni a járműgyártóval folytatott tárgyalásokról szóló hírt.
Csak kínai modelleket importálnak
A Tesla nem hozta nyilvánosságra a Kanadába irányuló kínai exportját, azonban a járműazonosító számok (VIN) alapján a Model 3 kompakt szedánt és a Model Y crossovert, tehát csak a sanghaji üzemben gyártott típusokat szállítják az észak-amerikai országba.
A tavalyi évben 44 356 sanghaji gyártású EV-t szállítottak a Vancouver-i kikötőbe.
A Volvo is közölte, vizsgálják Ottawa vámpolitikájának a hatását, a svéd autógyártó EX30, XC60 és S90s modelljét is Kínában gyártják. A Volvo Cars és a kínai Geely tulajdonában lévő, svéd EV-gyártó: a Polestar szintén mérlegeli a kanadai tarifák lehetséges következményeit.