Wayne Griffiths, aki a Volkswagen SEAT S.A. leányvállalatának SEAT és CUPRA márkáit vezeti, azt nyilatkozta, hogy a Tavascan, egy 52 ezer euróba kerülő, tisztán elektromos SUV árának emelése nem volt lehetséges a jelenlegi európai gazdasági környezetben a költségek fedezése szempontjából.

Ugyanakkor már a gyártás áthelyezése sem vezetne eredményre, mivel a vállalat már befektetett a Volkswagen Anhui üzemének kapacitásbővítésébe, ami egy, a kínai JAC Automobile Group többségi tulajdonában lévő vegyesvállalat.

Márpedig ha a tervezett modellt nem tudják értékesíteni, akkor a CUPRA jövőre lemaradna az EU által előírt szén-dixoid csökkentési célok elérésében, ami miatt súlyos bírságokat kellene szembenéznie – írja a Reuters.

Az Unió által belengetett szubvencióellenes vámok a gépkocsiimportra kivetett 10 százalékos uniós vámon felül lépnek életbe, a Bizottság szerint ezzel a lépessel érnék el, hogy a versenyfeltételek kiegyenlítettek legyenek, továbbá, hogy felvegyék a kesztyűt a tisztességtelen támogatások elleni küzdelemben.

Miközben az említett két autó vámját egyformán 21,3 százalékra csökkentették, hogy felkerüljenek az uniós vizsgálatokban együttműködő vállalatok listájára, addig Brüsszel a sanghaji gyárral rendelkező Tesla számára 9 százalékra csökkentette a javasolt vámot.

Kína arra kérte a blokk 27 tagállamát, hogy az október szavazás során utasítsák el a javasolt extra vámok bevezetését.

Sok bigyó semmiért: a felét sem használjuk az autókba épített technológiáknak

Egy felmérés szerint túl sok olyan technológiai funkció állhat a sofőrök rendelkezésére a volán mögött, amelyek nem működnek megfelelően vagy épp semmilyen problémára nem jelentenek megoldást. Ezért aztán feleslegesen kerültek be a gépjárműbe.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.