Fontos bejelentésekkel szolgált az UPS kedden: a vállalat 12 ezer dolgozóját elbocsátja, emellett új stratégiai lehetőségeket keresnek a Coyote elnevezésű, teherautó-fuvarozást közvetítő üzletáguk számára.
A Reuters beszámolója szerint a vállalat a becslések alatti egész éves bevételt prognosztizált, ezért egymilliárd dolláros költségcsökkentést terveznek.
Carol Tome vezérigazgató egy elemzőkkel folytatott konferenciahíváson arról beszélt, hogy az elmúlt év „nehéz és kiábrándító” volt a számukra, amikor a volumen, a bevétel és a működési nyereség minden üzleti szegmensben csökkent.
A vállalatvezető szerint a kis csomagok piaca az Egyesült Államokban az Amazon kivételével várhatóan kevesebb mint 1 százalékkal fog növekedni.
A 2024-es évre 92 és 94,5 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizálnak, ami elmarad az elemzők 95,57 milliárd dolláros becslésétől.
Brian Newman pénzügyi igazgató arról beszélt, hogy az első negyedévben várhatóan az év legalacsonyabb konszolidált működési eredményéről számolnak majd be.
Ráadásul egyre nagyobb nyomás nehezedik az UPS-re és a FedExre is, mivel az ügyfelek egyre inkább áttérnek a kevésbé jövedelmező földi szállításra a légi alapú szolgáltatások helyett.
A cég elmúlt negyedéves bevétele 24,9 milliárd dollár volt, ami jelentősen elmaradt az egy évvel korábbi 27 milliárd dollártól, valamint az elemzők 25,43 milliárd dolláros becslésétől.