A francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak az infláció hatására, az olcsóbb húst keresik a drágább helyett és hanyagolni kezdték bioélelmiszereket, amelyek drágábbak az átlagosnál - idézte az European Supermarket Magazine Alexandre Bompardot, a Carrefour áruházlánc vezérigazgatóját. Ez a vállalat Franciaország legnagyobb kiskereskedelmi cége, globálisan pedig az egyik legjelentősebb szereplő.
A vezérigazgató szerint a szakértők feleslegesen vitatkoznak azon, mikor éri el az infláció a csúcsát, fontosabb, hogy a vásárlók szokásai megváltoznak, tartóssá válhat garasoskodó magatartásuk. Ennek része, hogy például marhahús helyett az olcsóbb sertéshúst választják, nem vesznek halat vagy természetes módon készült élelmiszereket.
Egyre erőteljesebb
Ez a jelenség ma már ott van mindenhol, az elmúlt hetekben egyre érezhetőbbé vált és mély gyökereket ereszthet az emberekben. A Carrefour és versenytársai alkalmazkodnak az új jelenséghez, leginkább azzal, hogy egyes termékek árát egy időre befagyasztják, és ezt erőteljesen promotálják. A boltlánc pár napja jelentette be, hogy a francia boltjaiban november végéig rögzíti 100 száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig.
A lépésre az infláció miatt van szükség: Franciaországban júliusban az éves infláció 6,8 százalék volt, ami a legmagasabb érték azóta, hogy a párizsi statisztikai hivatal az 1990-es években áttért az európai uniós inflációszámítási módszer alkalmazására. Ez a más országokhoz képest kedvező érték annak köszönhető, hogy a francia kormány agresszív áram- és gázárkorlátozást vezetett be, és emelte a közalkalmazottak bérét és a nyugdíjakat.