Van egy szűk fogyasztói réteg Romániában, mely a magas infláció ellenére sem változtatott a vásárlási szokásain - írja a Maszol. Eközben egyre több vásárló fordít hátat a hiper- és szupermarketeknek, és vásárol inkább az olcsó diszkontáruházakban, így próbálva meg ellensúlyozni a pénzromlást.

Ez az egyik következtetése a Leo Burnett reklámügynökség által végzett közvélemény-kutatásnak. A megkérdezettek 36 százaléka ugyanazon tisztítószereket és mosószereket vásárolja, mint korábban, de diszkontáruházakból, ahol olcsóbbak, mint a hiper- és szupermarketekben.

Majdnem ötödük olcsóbb termékre cserélte a megszokott márkát, vagy árleszállításokra vadászik. A válaszadók három százaléka nem érzékelt drágulást az elmúlt fél évben, illetve nem érezte meg azt.

Kisebb az egységár

A tejtermékek terén a fogyasztók 10 százaléka, annak ellenére, hogy érzékeli a drágulást, nem változtatott a vásárlási szokásain. 25 százalékuk ritkábban vagy kevesebbet vásárol a megszokott termékekből, a többség azonban olcsóbb márkára váltott, illetve olcsóbb helyen végzi a bevásárlást.

A sör esetében a válaszadók 30 százaléka mondta, hogy újabban diszkontáruházban vásárol, bár korábban hipermarketbe vagy szupermarketbe járt. 38 százalékuk azt a taktikát alkalmazza, hogy hat üveges/dobozos kiszerelésben vásárol, mivel így kisebb az egységár.

Törzsvendégek

Az éttermek tekintetében az megkérdezettek 40 százaléka azt nyilatkozta, hogy ugyanazon helyekre jár, mint korábban, de ritkábban. Ebben a kategóriában voltak a legtöbben azok, akik a nagy infláció ellenére egyáltalán nem változtattak a fogyasztási szokásaikon, ők 19 százalékot tesznek ki.

Ennek a valószínű oka az, hogy az éttermek törzsközönségének számottevő része magas jövedelmű, s az erőteljes pénzromlás nem kényszeríti takarékoskodásra.