Az Európai Autógyártó Szövetsége (ACEA) szerint az elektromos autók töltőhálózata Európában két sebből is vérzik - derül ki a szervezet közleményéből. Az egyik, hogy nem kellően sűrű a hálózat, a másik, hogy már születése időszakában elavult volt abból a szempontból, hogy túlságosan lassú feltöltést tesz lehetővé. Az EU-ban rendelkezésre álló 225 ezer töltőből csak 25 ezer alkalmas gyors töltésre.
Ez azt jelenti, hogy csak minden kilencedik európai töltőponton érhető el olyan berendezés, amelynek kapacitása több mint 22 kilowatt, a többi maximum ennyit tud vagy még ennél is kevesebbet. Az utóbbiak között vannak a közös vagy kerti töltőpontok. Ezen a 200 ezer lassú helyen legalább egy éjszakát kell az autót a dróton hagyni, hogy kellő elektromos energiát pumpáljanak bele.
A nagy kapacitású helyeken mindet kevesebb mint egy óra alatt meg lehet oldani. Az ACEA úgy véli, hogy az elektromos autók népszerűségének növeléséhez elengedhetetlenül szükség van a feltöltésük könnyebbé és gyorsabbá tételére. Ahogy az emberek jönnek-mennek az ilyen autókkal mindenütt töltőpontokkal, mégpedig gyors feltöltést lehetővé tevő pontokkal kell találkozniuk. A feltöltésnek olyan egyszerűvé kell válnia, mint amilyen ma a tankolás.
Legolvasottabb
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”