Búcsút intett a Peugeot-Citroennek a GM: az amerikai autógyártó bejelentette, hogy eladta francia partnerében birtokolt teljes hétszázalékos részesedését - írja a Wall Street Journal. Az árról, a vevőről és az értékesítés idejéről nem közöltek információt, a GM korábban már leírta a befektetés értékét. Annyit elárultak, hogy a technológiai együttműködést nem adják fel teljesen.

A GM 2012 elején vásárolta meg a részvénycsomagot 400 millió dollárért (290,8 millió euró), ám a két cég szövetsége gyorsan zátonyra futott. A PSA veszteségei finanszírozására további tőkeinjekcióért jelentkezett az amerikai vállalatnál, de kosarat kapott. A felek visszavettek korábbi terveikből: három helyett már csupán két autó közös fejlesztésén dolgoznak, amit a tulajdonosi viszony felbomlása után is folytatnak.

Az egyik egy többcélú jármű lesz, amelyet a GM spanyolországi zaragózai üzemében fognak gyártani, a másik egy hobbi-terepjáró, amely a PSA-nál a franciaországi Sochaux-ban készül majd. Az első autók 2016-ban gördülhetnek le a futószalagokról.

Semmi sem biztos

A Peugeot-Citroen és Kína második legnagyobb autógyártója, a Dongfeng tárgyalásainak állásáról nem tudni újat ahhoz képest, hogy a kínai cég vizsgálja a részesedésvárlás feltételeit. A kínaiak és a francia állam állítólag együtt hárommilliárd eurós pakkot venne, ami megfosztaná a Peugeot családot a 200 éves cég ellenőrzésének lehetőségétől. Peugeot-ék a PSA 25,4 százalékos tulajdonosai, ám a szavazati jogok 38,1 százaléka van a kezükben.

A Dongfeng és a Peugeot-Citroen a hírek szerint közösen gyárthatna és értékesíthetne autókat azonos márkanév alatt. A Dongfeng ma autói egy részét a Fengshen logó alatt értékesíti, ezek egy részében Peugeot-részegységek is vannak. A hírek szerint Kínán kívül - ahol három közös üzemükben tavaly 442 ezer autót állítanak elő - Délkelet-Ázsia és Latin-Amerika gyorsan növekvő autópiacaira próbálna meg betörni a francia-kínai páros.