Nem igazán nevezhetők szexinek és vezetésük nem tartozik az izgalmas élmények közé, ám ezt leszámítva a legjobb vételt ígérik a autósoknak a benzin-elektromos meghajtású hibrid autók - állítja a Consumer Reports nonprofit, független fogyasztóvédelmi magazin. Az internetes portál szakírói kétszáz új személyautót és hobbi-terepjárót próbáltak ki, ennek alapján állították össze a legjobb és legrosszabb ajánlatok listáját.
A hibrid autók általában lényegesen többe kerülnek, mint hagyományos belsőégésű motorral felszerelt versenytársaik, ám ha figyelembe vesszük az autózás többi költségét is, akkor mégis megéri ezeket választani. A Consumer Reports elemzői ötéves használatot feltételezve számolták össze az autótulajdonosok kiadásait. Figyelembe vették a tesztautókkal szerzett tapasztalataikat és a megbízhatósági statisztikákat, amelyekből a szervizköltségekre lehet következtetni. A legnagyobb költségelem hagyományosan az új autók éves értékvesztése.
Tarolt a Toyota
Mindezek alapján Toyota és a szintén hozzá tartozó Lexus típusok szerepeltek a legjobban az idei összehasonlításokban. Tíz kategóriában ezek valamelyike vitte el az első helyet. A hibrideket tekintve még kedvezőbb az arány: négy kategóriából háromból végeztek az élen. A Prius családjához tartozó autók egyre népszerűbbek az USA-ban, eladásaik idén várhatóan elérik a kétszázezer darabot, ami rekord a típus amerikai történetében.
Az alap Prius modell a kisebb ferde hátú autók versenyében négy év óta először idén leszorította az első helyről a Honda Fitet (Európában Honda Jazzként árulják). A Consumer Reports szerint sikerét tágasságának, megbízhatóságának, gazdaságosságának és olcsó fenntarthatóságának köszönheti. A magazin számításai szerint egy kilométer megtétele mindössze valamivel több mint 30 centbe kerül a tulajdonosnak, ha ezt a Priust választja. Ez fele annak, amit egy átlagos autó esetén kellene fizetnie.
A Consumer Reports híre a lehető legjobbkor jön a Toyotának. A vállalat tegnap jelentette be, hogy peren kívüli megállapodás keretében 1,1 milliárd dollár kártérítést fizet azoknak az autósoknak, akik azzal vádolják a céget, hogy bizonyos hibák miatt akkor is gyorsult Toyotájuk, Lexusuk vagy Scionjuk, amikor nem akartak gázt adni. A gyártó szerint ezért legfeljebb a nem megfelelő autószőnyeg miatt beszoruló gázpedál tehető felelőssé.
Legjobb és legrosszabb vétel
Kis ferde hátúak
Legjobb: Toyota Prius
Legrosszabb: Ford Focus SE
Családi szedánok
Legjobb: Toyota Camry Hybrid XLE
Legrosszabb: Chrysler 200 Limited (V6)
Nagy/luxus hobbi-terepjárók
Legjobb: Lexus RX 350
Legrosszabb: Nissan Armada Platinum
Minivanok
Legjobb: Toyota Prius plusz
Legrosszabb: Chrysler Town & Country Touring-L
Kis hobbi-terepjárók
Legjobb: Honda CR-V EX
Legrosszabb: Mini Cooper Countryman S