Az egy részvényre eső nyereség 1,26 dollárról 1,33 dollárra emelkedett, meghaladta az elemzői vélemények 1,29 dolláros átlagát - írja az MTI.
A világ vezető fogyasztási cikkek gyártójának bevétele 7 százalékkal, 19,4 milliárd dollárra nőtt a tavalyi első negyedévi 18,1 milliárd dollárról, szintén nagyobb lett a piac által várt 18,7 milliárd dollárnál.
A kozmetikumok és illatszerek értékesítése 2 százalékkal, 3,39 milliárd dollárra, a háziállatok számára készült termékek eladása 3 százalékkal, 1,48 milliárd dollárra, az egészségügyi termékeké pedig 13 százalékkal, 2,66 milliárd dollárra nőtt. A gyermek- és testápolási termékek kategóriájában az értékesítés 7 százalékkal, 4,94 milliárd dollárra emelkedett.
A P&G a korábban várt 3-4 százalékról 4-5 százalékra emelte a folyó pénzügyi évre vonatkozó bevételnövekedési előrejelzését. Az organikus (vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított) bevételnövekedés várhatóan 6-7 százalék lesz a korábban várt 4-5 százalék helyett.
A társaság megerősítette továbbá, hogy idén 6-9 százalék lesz a részvényarányos eredménynövekedése..
A P&G mintegy 3,4 milliárd dollárt térített vissza a részvényeseknek osztalékfizetés (2,2 milliárd dollár) és részvény-visszavásárlás (1,2 milliárd dollár) révén a negyedévben. A jelenlegi pénzügyi év eredményei alapján a társaság 18 milliárd dollárt kíván visszaadni a részvényeseknek, ebből 8 milliárd dollárt osztalékfizetéssel és 10 milliárd dollárt részvény-visszavásárlással.