Az Airbus 2024-bne összesen 766 repülőgépet szállított le. Ezzel stabilan tartotta vezető pozícióját a repülőgépgyártók piacán, azonban az ellátási lánc fennakadásai miatt töredékesen elmaradt a 770 repülőgépre vonatkozó célkitűzéstől.
Chloe Lemarie, a Jefferies elemzője szerint a hiányzó négy repülőgép egy-egy kisebb A220-as típus volt, így a széles körben használt nagyobb modellek leszállításának száma megfelel a várakozásoknak – írja a Reuters.
Ugyanakkor a jelentés szerint a teljes kiszállítások lassulást jelentettek az Airbus ipari fellendülésében a világjárványt követően, mivel az éves növekedés több mint a felére, 4 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 11 százalékról.
A Boeing ugyan még nem közölte hivatalosan a 2024-es üzleti évére vonatkozó adatokat, a vállalatban korábban felgyülemlett belső konfliktusok, valamint a repülőgépek műszaki problémái miatt – utóbbit az Alaska Airlines egy évvel ezelőtti súlyos légibalesete előlegezte meg – egyértelműen nem tudott labdába rúgni.
Egy hónappal a sztrájk után újra dübörög a Boeing
Újraindult a Boeing legkelendőbb repülőgépének, a 737 MAX utasszállítónak a gyártása, nagyjából egy hónappal azt követően, hogy a vállalat 33 ezer gyári munkása hét hetet követően visszatért dolgozni.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!