A leggyakoribb panasz, hogy a kasszásoknak gyorsabban kell dolgozniuk, ami miatt a rövid szünetek többé nem lehetségesek. A dolgozók ennek következtében már most olyan egészségügyi problémákra panaszkodnak, mint a hát- vagy a vállfájdalmak.
Emellett magasabb szintű koncentrációra is szükség van, egy alkalmazott szerint azonban így a hibák elkerülhetetlenek. Az alkalmazottaknak egyszerre két ügyfelet kellene szemmel tartaniuk, mivel azonban mindig hátat kell fordítaniuk az egyik vásárlónak, hogy a másikat kiszolgálhassák, ez nem egyszerű.
A kijelzőnek kell ezért segítenie a kasszásoknak, hogy figyelemmel kísérjék, mit csinál az ügyfél a hátuk mögött.
Ez gyakorlatilag akkor működik, ha nem merül fel előre nem látható probléma, az erre figyelmeztető hangjelzés ugyanis gyakran csak akkor szólal meg, amikor a vásárlók már elhagyták a fiókot. A pénztárosoknak így gyakran a fizetés nélkül távozók után kell eredniük.
Mohammed Rifi, az Aldi Süd általános üzemi tanácsának elnöke szerint a kettős pénztárrendszer „új nyugtalanságot is okoz a pénztár területén”. Ő és más munkavállalói képviselők ezért most próbálnak jobb feltételeket kiharcolni az érintett munkavállalók számára.