Mindössze 4 százalékos bevételnövekedést ért el a júniussal lezárt üzleti negyedévben az Alibaba online kiskereskedelmi óriás. Átszámítva 34 milliárd dollár volt a háromhavi forgalom, ami kismértékben elmaradt a várakozásoktól.
Az adózott nyereség viszont jelentősen, 29 százalékkal csökkent éves összevetésben, ami arra utal, hogy elég súlyos költségek árán sikerül csak megtartani az online piaci részesedésüket. Az Alibaba közleménye szerint a nettó nyereség csökkenése „elsősorban a működési bevételek csökkenésének” és a befektetésekből származó „értékvesztés növekedésének” köszönhető.
Az Alibabát egyszerre szorongatja a PDD Holdings (ők birtokolják a Temu online piacteret), valamint a JD.com. A múlt heti adatok szerint a PDD alapító Colin Huang Kína leggazdagabb emberévé vált, ami erős szimbóluma a cég felemelkedésének (leginkább az Alibaba kárára).
A rövid távú kilátások sem a legjobbak, a csütörtöki adatok szerint
a kínai kiskereskedelmi forgalom éves viszonyításban 2,7 százalékkal nőtt júliusban.
Az Alibaba viharos időszakon van túl, tavaly minden idők legnagyobb vállalati struktúra-átalakítását hajtotta végre, és újból szeretnék beindítani a növekedést.
Egy nappal korábban jelentett a rivális Tencent, amelynek negyedéves árbevétele 8 százalékkal növekedett, míg az eredmény 82 százalékot emelkedett éves szinten.