Az új vezér, a holland Bram Schot vezetésével 2022-ig 15 milliárd eurót akarnak megspórolni a cégnél, emiatt zsugorodik a motor- és modellvariáns-kínálat, felsővezetői pozíciók szűnnek meg, és jelentősen csökkentik a nyersanyag- és alkatrészköltségeket is. A megoldás részben az, hogy fokozottabban együttműködik az Audi más márkákkal a Volkswagen-csoporton belül - olvasható a portálon.
Audi-vezér elismerte, hogy a vállalat nem készült fel megfelelően a WLTP-re való átállásra, amiből a cég vezetése azt tanulta meg, hogy az Audi kínálata túlságosan komplex, mostantól a vállalat a kínálatban arra fókuszál, hogy amit a vevők ténylegesen szeretnének, így összességében kisebb kínálattal is ki tudják elégíteni az igényeket.
Több motor- és modellvariánst töröltek a kínálatból, olyanokat, amelyeket speciálisan csak kevés piacra gyártottak, összességében 30 százalékkal csökkentették a komplexitást, nem kínálnak már olyan modelleket, amelyeket csak kevesen választanak, ennek ellenére az értékesítésből alig veszítenek.
Schot elismerte, hogy túl sok felsővezetője van a cégnek, a menedzsment létszáma az elmúlt években gyorsabban nőtt, mint a dolgozóké, ezért minden tizedik vezetői pozíciót megszüntetik.
Az Audi egy korábbi előrejelzése szerint 2025-ben már minden negyedik autójuk elektromos lesz, Schot szerint ezt a célt egy-két évvel korábban elérhetik. 2020 végére már 12 részben vagy teljesen elektromos Audi lesz a kínálatban, a cél az, hogy a gyártást felpörgessék.