Hétfőn utolsó feltételként a két cég részvényesei is zöld utat adtak az egyesülésnek. A részvényesek több mint 99 százaléka támogatta az egyesülést, aminek a révén Stellantis néven új cég jön létre, amely a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja lesz a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után. A Stellantis termelési kapacitása évi mintegy 8,7 millió autó.
Az ügylet keretében a PSA tulajdonosai részvényeik után 1,742 FCA-részvényt kapnak. Az FCA január 15-én - a cég részvényének utolsó tőzsdei kereskedési napján - saját részvényeseinek 2,9 milliárd euró, részvényenként 1,84 euró rendkívüli osztalékot fizet ki.
Az egyesült cég, a Stellantis részvényeivel január 18-án a párizsi és a milánói, egy nappal később, 19-én pedig a New York-i értéktőzsdén indul be a kereskedés.
A PSA és az FCA 2019 decemberében jelentették be egyesülési szándékukat, idén decemberben megszerezték az EU versenyhatóságának a jóváhagyását is.
A két cég azzal számol, hogy az egyesüléssel évi mintegy 5 milliárd euró költséget takarítanak meg - írta az MTI.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták
Figyelmeztetés érkezett: sérülékeny a forint és ez még hónapokig így marad