Az Opel vezetősége azt fontolgatja, hogy eladják a vállalat Eisenachben lévő autó-összeszerelő üzemét. A lépés része lehetne a kapacitásfelesleg csökkentésének - idézte a Handelsblatt értesülését a Reuters. A német gazdasági napilap az ügyhöz közel álló személyre hivatkozva közölte, hogy befektetők kereshetnek a gyár értékesítéséhez, az Opel nem kommentálta a hírt.
A vállalat felügyelőbizottsága tegnapi ülésén elkerülte a konfliktust a szakszervezetekkel és az üzemi tanáccsal. Közös közleményt adtak ki, amelyben leszögezték, hogy az autógyártónak nyereségesen kell működnie, amihez növelnie kell bevételeit, csökkentenie költségeit és javítania profitrátáját.
Valami készül
A Reuters egy az ülésen részt vevő személytől úgy értesült, hogy Karl-Friedrich Stracke, az Opel vezérigazgatója egy igencsak elnagyolt átalakítási tervet terjesztett elő, csak lehetséges intézkedéseket sorolt fel, nem javasolta meghatározott üzemek bezárását. A GM korábban, a vállalat 2008-as átszervezésekor az antwerpeni és a bochumi gyár felszámolását, továbbá az eisenachi eladását kezdeményezte. Ebből végül a belga bázis bezárása valósult meg.
A volt Wartburg-gyárban jelenleg Corsa kisautókat állítanak elő, és előkészület alatt áll az Opel miniautójának gyártása. Az alkatrészek házon belüli előállításának növelése érdekében tavaly 190 millió eurót költöttek a bázis bővítésére - ez volt az üzemre fordított legnagyobb összeg a 20 évvel ezelőtti átvétel óta. Ugyanakkor a gyenge kereslet miatt a munkahetet 38 órásról 30 órásra rövidítették és az új típus gyártásának előkészítését lelassították.
A GM európai menedzsmentje az elmúlt hetekben jelezte, hogy 2014-ig nem tervez gyárbezárást, mert a céget szerződés kötelezi arra, hogy addig megtartsa a minden itteni üzemét. Elképzelhető azonban, hogy azért kezdték el a közvélemény felkészítését a nehéz döntésekre, mert minél előbb jelentik be az elbocsátásokat, annál több időt adnak az utcára kerülő alkalmazottaknak, hogy új állást találjanak maguknak - idézte a New York Times Tim Urquhartot, az IHS Automotive piackutató cég elemzőjét.
"Agyelszívás" a VW-től
Az Opel azt is bejelentette, hogy leigazolták a Volkswagen AG-tól Alfred Riecket, aki az igazgatóság tagjaként az értékesítésért és a marketingért lesz felelős - jelentette a Wall Street Journal. Elődje, Alain Visser "személyes okokra" hivatkozva távozik. Az 55 éves Rieck, aki július 1-jétől lép szolgálatba, a VW kínai tevékenységéért volt felelős, nagy szerepet játszott a Skoda márka ottani piaci bevezetésében.
Az Opel az egyik kitörési pontnak az előremenekülést tekinti, azaz szeretné bővíteni jelenleg jelentéktelen Európán kívüli értékesítéseit. Ennek egyik fő célpontja lehetne Kína. Ugyanakkor szakértők szerint kétséges, hogy a cég mikor érhet el olyan növekedést kivitelében, amelynek jótékony hatása profiton is meglátszana.